" H παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Kράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Eλλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες."
Άρθρο 16, παράγραφος 2 του Ελληνικού Συντάγματος

Τρίτη 2 Φεβρουαρίου 2016

Από την Παιδεία των Τριών Ιεραρχών στην Α- Παιδεία του σήμερα

Παραθέτουμε (ως κείμενο) μέρος της ομιλίας του Φάνη Μαλκίδη, στο Δημοτικό Θέατρο Λακκώματος (παραθέτουμε και ολόκληρο το βίντεο με την μαχητική ομιλία του)


Είναι αναμφισβήτητο ότι οι Έλληνες για χιλιάδες χρόνια δίνουν μεγάλη σημασία, πρωταγωνιστική θα μπορούσαμε να πούμε στην παιδεία. Παιδεία με την τυπική και την ουσιαστική της έννοια. Σχολεία, σχολές, εκκλησία του Δήμου, φιλοσοφία, πολιτική και χιλιάδες άλλοι όροι. Οι Ιεράρχες μας, οι πατέρες της εκκλησίας των πιστών, της κοινωνίας μας, του έθνους μας, του λαού μας, έλαβαν και έδωσαν αληθινή παιδεία, πρόταξαν την παιδεία ως μείζον ζήτημα για την ανθρώπινη ζωή και για τη σωτηρία της. Από τη «Βασιλειάδα» και την αλληλεγγύη, μέχρι την πολιτική πράξη και τη σύγκρουση με τα κάθε είδους διεφθαρμένα καθεστώτα της εποχής τους.

«Καθένας που έχει μυαλό θ’ αναγνωρίσει ότι η παιδεία είναι για μας τους χριστιανούς το πρώτο των αγαθών. Δεν περιφρονούμε την παίδευση, όπως νομίζουν μερικοί. Αντίθετα, εκείνοι που έχουν τέτοια γνώμη είναι ανόητοι και αμαθείς, θέλουν όλοι να είναι σαν κι αυτούς, ώστε μέσα στην γενική αμάθεια να μην φαίνεται η δική τους άγνοια», λέει ο Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος.

«Η παιδεία» γράφει ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος, «είναι μέγιστο αγαθό για τον άνθρωπο, είναι μετάληψη αγιότητας. Αυτή ξεριζώνει από τον άνθρωπο την ραθυμία, τις πονηρές επιθυμίες, το πάθος για τα υλικά αγαθά, αυτή αναμορφώνει την ψυχή, αυτή καθιστά την ψυχή, με την χάρη του Αγίου Πνεύματος, αγία».


«Η παιδεία είναι πολύ ωφέλιμη στον άνθρωπο, αλλά απαιτεί πολύ επίμονη προσπάθεια, ώστε να ξεριζωθούν από την ψυχή του παιδαγωγού αδυναμίες και πάθη» λέει ο Μέγας Βασίλειος.

Από τα γράμματα αυτά, από το παράδειγμα των Τριών Ιεραρχών της Φιλοκαλίας, των φίλων του καλού, η αποδόμηση, η υπονόμευση, η άρνηση, κατέληξε να δίνει «γράμματα» που υβρίζουν, που εκχυδαΐζουν, που εξολοθρεύουν τους νέους ανθρώπους.

«Σχολικά βιβλία» που γράφουν για την «μπουγάδα του Αϊ- Βασίλη (!)», για αυτούς «που βγάλανε βόλτα τον Επιτάφιο (!)», για τους άσχημους γέρους με τις μακριές γενειάδες», εννοώντας τους Τρεις Ιεράρχες, τους αγίους μας!

Η πρόσφατη άρνηση του τωρινού επικεφαλής του Υπουργείου, πρώην Εθνικής, Παιδείας, είναι αποτέλεσμα της
μακροχρόνιας προσπάθειας ακύρωσης της Παιδείας των Τριών Ιεραρχών.
Ενδεικτικοί σταθμοί ήταν οι καταθέσεις στεφάνων από πρωθυπουργούς και υπουργούς,στον Μουσταφά Κεμάλ, τα σχολικά βιβλία- συνταγές μαγειρικής, η αποδόμηση της ιστορίας μας και της παράδοσής μας, η εξαφάνιση της Πίστης και της Πατρίδας από το ελληνικό σχολείο- πανεπιστήμιο.

Ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός παρότρυνε τους γονείς να μαθαίνουν στα παιδιά τους γράμματα, γιατί όσα και υλικά αγαθά και να αφήσουν μετά θάνατον σ΄αυτά, τα παιδιά θα τους «ωπισολογούν».
Καλύτερα, έλεγε «τα παιδιά σας να είναι φτωχά και γραμματισμένα παρά πλούσια και αγράμματα». Αλήθεια, τώρα που δεν υπάρχουν χρήματα, από που θα κρατηθούν τα παιδιά;

Οι τρεις αγαπημένοι Άγιοι είναι το πρότυπο για το μέλλον για τη σωτηρία της χρεοκοπημένης και πτωχευμένης Ελλάδας. Τα γράμματά τους, ο βίος τους, το πρότυπό τους, το παράδειγμά τους, είναι η Ανάσταση της πατρίδας μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Δεν επιτρέπονται σχόλια που συκοφαντούν κάποιο πρόσωπο, που περιέχουν υβριστικούς χαρακτηρισμούς κλπ.

Προσωρινά ενεργοποιήθηκε η προ-έγκριση επειδή υπήρξαν κρούσματα προσβλητικής συμπεριφοράς και οφείλουμε να διαφυλάξουμε την αξιοπρέπεια του ιστολογίου μας.
Για τον ίδιο λόγο λόγο ενεργοποιήσαμε να σχολιάζουμε μόνον όσοι έχουν προφίλ.

Γράψτε το σχόλιό σας και απλά περιμένετε λίγες ώρες μέχρι να το δείτε δημοσιευμένο.

Σχόλιο που τηρούν στοιχειώδη κανόνες ευπρέπειας είναι αυτονόητο ότι αποτελούν αφορμή διαλόγου και ουδέποτε θα λογοκριθούν.

Ανώνυμα σχόλια που επαναλαμβάνουν συνεχώς τα ίδια χωρίς να προσθέτουν κάτι στην συζήτηση ενδέχεται να διαγραφούν για την διαφύλαξη της ποιότητας. Τα σχόλια δεν είναι πεδίο στείρας αντιπαράθεσης αλλά προβληματισμού και γόνιμου διαλόγου.