" H παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Kράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Eλλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες."
Άρθρο 16, παράγραφος 2 του Ελληνικού Συντάγματος

Σάββατο, 13 Δεκεμβρίου 2014

ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ - ΑΠΑΝΤΗΣΗ στο τελεσίγραφο του Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης κ.Άνθιμου

Με μεγάλη λύπη διαβάσαμε στο Ορθόδοξο Ιστολόγιο Κατάνυξης:

"Σαρανταοκτώ ώρες προθεσμία μας δίνει ο μητροπολίτης Θεσσαλονίκης κ. Άνθιμος, μέσω του δικηγόρου του (προθεσμία που λήγει στις 12.00 το μεσημέρι του Σαββάτου 13/12/2014) όπως μπορείτε να διαπιστώσετε από το έγγραφο που μας εστάλη μέσω του ηλεκτρονικού μας ταχυδρομείου."


Αγαπητέ μας επίσκοπε, αγαπητέ μας π.Άνθιμε,
Είναι ειλικρινά τραγικό, να προσπαθεί ένας μητροπολίτης  να διασφαλίσει την "εξουσία" του, βάζοντας "δικηγόρους Παρ' Αρείω Πάγω" να στέλνουν τελεσίγραφα 48 ωρών και μάλιστα σε Ορθόδοξα  Ιστολόγια!

Η εξουσία ενός επισκόπου διασφαλίζεται μέσα από την πνευματικότητα του. Το επισκοπικό σχήμα είναι "εξουσία" αγάπης, είναι "εξουσία" ποιμένα που θυσιάζεται για τα πρόβατα, είναι "εξουσία" στοργικού πατέρα, είναι "εξουσία" ταπείνωσης και θυσίας. Αυτά τα χαρίσματα κάνουν τα παιδιά σου να σε σεβαστούν. Δυστυχώς τα νομικά "τελεσίγραφα" από μόνα τους δεν μπορούν να διασφαλίσουν ούτε το κύρος ούτε την αξιοπρέπεια σου.




Αγαπητέ μας επίσκοπε, αγαπητέ μας π.Άνθιμε,
Τι νομίζεις ότι πετυχαίνεις εξουσιοδοτώντας δικηγόρους να στέλνουν επιστολές-τελεσίγραφα προς διαχειριστές Ιστολογίων; 
Κατ αρχήν από τη φύση του, το έγγραφο, δεν έχει παραλήπτη. Δεν υπάρχει κανένα ονοματεπώνυμο. Δεν αναφέρεται το πρόσωπο που το παραλαμβάνει. Σε ποιον το στέλνει ο δικηγόρος; Στον "άγνωστο" διαχειριστή του Κατάνυξης; 
Νομικό έγγραφο προς άγνωστο διαχειριστή;
Και πως το στέλνετε; Τα εξώδικα παραδίδονται μέσω δικαστικού κλητήρα για να έχουν εγκυρότητα -και αυτού που το υποβάλλει και αυτού που το λαμβάνει. Πως παραδόθηκε το δικό σας έγγραφο-τελεσίγραφο; Μέσω email; σε κάποιο άγνωστο;!!!

 
Αγαπητέ μας επίσκοπε, αγαπητέ μας π.Άνθιμε,
Το έγγραφο-τελεσίγραφο, ισχυρίζεται -γενικά και αόριστα- ότι τάχα σε κάποια άρθρα και σχόλια του ιστολογίου : "εμπεριέχονται ευθείες απειλές κατά της σωματικής του ακεραιότητας (του μητροπολίτη)".
Τυχαίνει να διαβάζουμε το ιστολόγιο Κατάνυξης εδώ και 2 περίπου χρόνια.
Έχουμε διαβάσει για αγίους, για μάρτυρες, για γέροντες, πνευματικές νουθεσίες, επισημάνσεις αλλά και κριτική για διάφορα θεολογικά θέματα. Καθημερινά αναρτώνται αξιόλογα κείμενα, βίντεο με ομιλίες, και καθημερινά γράφονται από αναγνώστες εκατοντάδες σχόλια στις διάφορες αναρτήσεις. 
1.627.000 επισκέψεις αναγνωστών σε 2 χρόνια. Σημαντικό και αξιόλογο το πνευματικό έργο του λοιπόν, που εκτιμάνε οι αναγνώστες του  μέσω του διαδικτύου. Όλοι αυτοί γνωρίζουν πολύ καλά το
ήθος του ιστολογίου της Κατάνυξης. Γι αυτό και το διαβάζουν.


Αγαπητέ μας επίσκοπε, αγαπητέ μας π.Άνθιμε,
Ας υποθέσουμε ότι ανάμεσα σε εκατοντάδες χιλιάδες "άρθρα και σχόλια" όπως γράφετε, κατορθώσατε και βρήκατε κάποια που περιέχουν "ευθείες απειλές κατά της σωματικής σας ακεραιότητας", τότε γιατί δεν τα παραθέτουν οι δικηγόροι σας, ώστε να διαγραφούν από τον διαχειριστή του ιστολογίου; Τότε θα είχε πράγματι νόημα το έγγραφο-τελεσίγραφο.

Ειλικρινά πιστεύετε ότι όση καλή διάθεση και να  έχει ο διαχειριστής του Ιστολογίου, μπορεί να ξαναδιαβάσει ένα-ένα όλα τα σχόλια από τις χιλιάδες αναρτήσεις για να εντοπίσει σε τι αναφέρεστε;

 
Μία ακόμη επισήμανση:
"οι οποίες καταχωρήθηκαν .... με σκοπό όχι την ενημέρωση των επισκεπτών της ιστοσελίδας σας, αλλά την βλάβη της τιμής και της υπόληψης του εντολέως μου"
Κατ αρχήν το Κατάνυξης ΔΕΝ είναι ιστοσελίδα. Είναι ιστολόγιο. Αλλά δεν φαίνεται να γνωρίζουν την διαφορά οι δικηγόροι σας οι "παρ' Αρείω Πάγω" (άραγε τους πληρώσατε από τα χρήματα που λαμβάνετε από τον μισθό σας ή πληρώθηκαν από την Μητρόπολη, από όλους εμάς, από τους πιστούς; και δεν γνωρίζουν οι δικηγόροι τη διαφορά ιστοσελίδας και ιστολογίου;). Το Ιστολόγιο πατέρα μας, είναι ένα διαδικτυακό ημερολόγιο. Κάθε μέρα επισημαίνει διάφορα θέματα και καθοριστικό ρόλο έχει η συζήτηση που ακολουθεί. Δεν είναι Ιστοσελίδα. Ούτε είναι ειδησιογραφικό πρακτορείο για να τους κατηγορείτε για "ανακριβείς ειδήσεις και πληροφορίες".
Μα δεν είναι δημοσιογράφοι. Όπως στο καφενείο ενός χωριού ή σε ένα σπίτι, κάποιος λέει μια άποψη και ακολουθεί συζήτηση, έτσι ακριβώς γίνεται και σε ένα ιστολόγιο. 
Παραθέτουμε σχετική απόφαση -δεδικασμένο- του Τριμελούς Εφετείου Θράκης από εδώ :




"με σκοπό ... την βλάβη της τιμής και της υπόληψης του εντολέως μου"
Παναγιότατε, πως μπορείτε να γνωρίζετε την πρόθεση που είχε αυτός που δημοσίευσε κάτι -αν πράγματι δημοσιεύθηκε κάτι και δεν γράφηκε το έγγραφό σας, με επιδίωξη τον εκφοβισμό.
Δε μπορεί να γράφηκε το υποτιθέμενο άρθρο ή σχόλιο, από άγνοια ή από ελλειπή πληροφόρηση; Έχετε το πνευματικό χάρισμα να γνωρίζετε τα εσώψυχα του άλλου, την αληθινή πρόθεση αυτού που γράφει κάτι;

 
Και για να μην κρυβόμαστε πίσω από το δάκτυλό μας
οι παρακάτω φωτογραφίες (που δημοσιεύθηκαν πρόσφατα στο ιστολόγιο Κατάνυξης, εδώ :
http://katanixis.blogspot.gr/2014/09/blog-post_667.html
και εδώ :
http://katanixis.blogspot.gr/2014/10/blog-post_39.html
 είναι αληθινές ή πλαστές;







Γιατί για αυτές τις φωτογραφίες σας κατηγόρησε το Ιστολόγιο Κατάνυξης.


Αγαπητέ μας επίσκοπε, αγαπητέ μας π.Άνθιμε,
Πολλές φορές τα Ορθόδοξα Ιστολόγια απευθύνθηκαν σε εσάς, κάνοντας εκκλήσεις. Ουδέποτε τα εισακούσατε. Προτιμάτε να δέχεστε στο γραφείο σας "άλλους". Εμπιστεύεστε περισσότερο τους παρατρεχάμενους που σας επαινούν. Όπως ακριβώς ενδεχομένως εμπιστευθήκατε και τους δικηγόρους σας. Ποιοι λέτε να σας αγαπάνε πραγματικά περισσότερο;
αυτοί που πονάνε την εκκλησία μας, αυτοί που προσεύχονται, που νηστεύουν, που αδημονούν, αυτοί που λυπούνται για όσα συμβαίνουν και αγωνιούν;
ή οι κοσμικοί άρχοντες που υποδέχεστε μετά Βαΐων και κλάδων; 
Ποιοι θα υπερασπιστούν την σωματική σας ακεραιότητα αν -ο μη γένοιτο- κάποτε χρειαστεί; οι δικηγόροι σας, ή οι πιστοί στους οποίους τώρα στέλνετε μέσω δικηγόρων τελεσίγραφα;


Αγαπητέ μας επίσκοπε, αγαπητέ μας π.Άνθιμε,
Την "τιμή και την υπόληψή σας", έχουμε την αίσθηση ότι την προσβάλουν φωτογραφίες με πρόσωπα της showbiz, όπως αυτή:


Δείτε μία ακόμη φωτογραφία Παναγιότατε,
σας θυμίζουμε την ημερομηνία της συνάντησής: 14 Ιουνίου 2012.
Στις 17 Ιουνίου 2012, έγιναν οι εθνικές εκλογές:
Μήπως παρεμβαίνετε περισσότερο από όσο πρέπει στην πολιτική σκηνή; 

Ένα ακόμη δημοσίευμα: "Άνθιμος υπέρ Παπαδήμου":

(οι φωτογραφίες από εδώ)

και κηρύγματα όπως αυτό, που παροτρύνατε τους πιστούς, εντός του ναού, να χειροκροτήσουν την κ.Ντόρα Μπακογιάννη:


(το είδαμε εδώ)

και ανακοινώσεις όπως του Ροταριανού Ομίλου Ανατόλια, στην οποία οι Ροταριανοί ισχυρίζονται ότι αποστείλατε την ευλογία σας, μέσω ιερέως της μητροπόλεως σας:
http://antiparakmi.blogspot.com/2013/01/blog-post_20.html


Αλλά και επίσημες ανακοινώσεις της μητρόπολης σας όπως:
 πόσα Πατριάρχεια και πόσες Εκκλησίες εν τέλει έχουμεν;
Οι αδελφοί και συμπαθούντες Αρμένιοι είναι ακόμα μία  Εκκλησία και ακόμα ένα Πατριαρχείο(;;;)....!
Άρα, έχουμεν την Μία Ορθόδοξη Εκκλησία,
την άλλη αδελφή σας την "Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία"
και μίαν τρίτη(!!!) την Αρμένικη "Εκκλησία";
Ἐ τότε γιατί , όσοι απαγγέλουμε καθημερινά το Σύμβολο της Πίστεως...,
λέμε
"εις Μίαν Αγίαν Καθολική και Αποστολική Εκκλησία...";
(σχόλιο και φωτογραφία από εδώ)



Άραγε να σχετίζονται όλα αυτά, με όσα προηγήθηκαν;;;

Πριν 1 χρόνο, Πέμπτη, 2 Ιανουαρίου 2014:

ΕΠΕΙΓΟΝ Κάλεσμα επαγρύπνησης στη Θεσσαλονίκη. Σε απολογία Μονή του Αγ.Όρους. 

 

Πριν 1 μήνα, 5 Νοεμβρίου 2014:

Διωγμός αντιαιρετικών κληρικών και επερχόμενες σοβαρές εκκλησιαστικές εξελίξεις

 

Πριν 11 μέρες,Κυριακή, 30 Νοεμβρίου 2014

Aποκλειστικό! Μητροπολιτικό Συμβούλιο ή συμβούλιο των παρανόμων; 

 

Πριν 10 μέρες, Δευτέρα, 1 Δεκεμβρίου 2014

Η νέα εκκλησιολογία του Οικουμενικού Πατριάρχου κ. Βαρθολομαίου (κείμενο και υπογραφές κληρικών, μοναχών και λαϊκών)

 

και χθες (12/12/2014), το έγγραφο-τελεσίγραφο

που όπως διαβάζουμε στείλατε πάλι μέσω δικηγόρου και σε άλλο Ορθόδοξο Ιστολόγιο

 

Παναγιότατε, 

αν ..., αν ταπεινωνόσασταν λίγο (ακούγεται τόσο αντιφατικό..,   δεσπότης  να ταπεινωθεί .., βλέπετε πόσο απομακρύνθηκε το επισκοπικό αξίωμα από τον Χριστό που υποτίθεται εκπροσωπεί;), 

αν σταματούσατε να συσχετίζεστε μόνον με τους κοσμικούς άρχοντες και να φωτογραφίζεστε μαζί τους, 

αν σταματούσατε να μιλάτε στα τηλεπαράθυρα,

μήπως τότε θα αισθανόσασταν την ανάγκη να έχετε τους πραγματικούς πιστούς και τους αγνούς ιερείς και τα Ορθόδοξα Ιστολόγια δίπλα σας;

μήπως τότε δεν θα χρειαζόταν να επικοινωνείτε με τους πιστούς, μέσω δικηγόρων και τελεσιγράφων;

 


Τι λέτε τελικά,
έπρεπε ή όχι
να στείλετε αυτό το έγγραφο -τελεσίγραφο;
Θα σώσει άραγε "
την τιμή και την υπόληψή σας";;

Λυπόμαστε πατέρα μας,
λυπόμαστε πολύ ..


Διαβάστε και:

34 σχόλια:

Βασίλειος Λιάκος είπε...

Συγχαρητήρια! Εξαιρετική ανάρτηση και τεκμηριωμένη!

Ανώνυμος είπε...

Κατά την γνώμη μου ήταν λάθος αυτή η τακτική του επισκόπου .
Για να είμαστε όμως αντικειμενικοί , τις περισσότερες φορές σε μια διένεξη , δεν φταίει μόνο η μια πλευρά . Αλλά και οι δύο πλευρές .
Και το συγκεκριμένο ιστολόγιο από την πλευρά του έχει λογοκρίνει την ελεύθερη άποψη των ανώνυμων επικριτών τους και εμπόδιζε κατά καιρούς την δημοσίευση των σχολίων τους .
Π.Χ : Στα δικά μου μηνύματα έχει γίνει πολλές φορές αυτό .!

Όσον αφορά την αντίδραση του επισκόπου ενδεχομένως να σχετίζεται και με τις προθέσεις που διαβάζουμε εδώ : http://katanixis.blogspot.gr/2013/10/blog-post_7954.html#more

Ανώνυμος είπε...

Φοβερά και τα 2 επιχειρήματα:
1. 'συνήθως φταίνε και οι 2 μεριές'! Όταν πχ ο υβριστής του π.Παϊσίου έκανε την σελίδα στο facebook, πρέπει -κατά τη λογική σας- να έφταιγε και ο π.Παϊσιος.
2. 'τα δικά σας σχόλια έχουν κοπεί πολλές φορές από το Κατάνυξης'! Και τότε όλα αυτά τα σχόλια αντιθέτων απόψεων που δημοσιεύονται στο Κατάνυξης, τι είναι;;;

Ανώνυμος είπε...

Στο ίδιο σακί ο θύτης με το θύμα κατά τον 10:08

Ανώνυμος είπε...

Προς 10:27 π.μ.

1. Δεν είπα συνήθως . Αλλά τις περισσότερες φορές . Το παράδειγμα με τον π.Παϊσιο είναι ατυχές . Διότι ο π.Παϊσιος δεν ζούσε την εποχή που δημιουργήθηκε η τότε σελίδα , και επιπλέον ο π. Παϊσιος δεν έδινε αφορμές για να έφταιγε σε κάτι . Κατ΄επέκταση η περίπτωση του π.Παϊσίου δεν ανήκει στις περισσότερες των περιπτώσεων που αναφέρω .

2. Είναι τα αντίθετα σχόλια που δεν τους αφορούν , και εκείνα που τους αφορούσαν κάποτε . Αυτά όμως που τους αφορούν και που αποδεικνύουν τα σημερινά τους λάθη , εκείνα δηλαδή που προωθούν και συνεχίζουν να κάνουν από τότε μέχρι σήμερα δεν δημοσιεύονται .

3. Και όλα τα αντίθετα σχόλια δεν δημοσιεύονται από εμένα . Και άλλοι διαφωνούν κατά καιρούς και εκφράζουν αντίθετες απόψεις από τις δικές τους .

Ανώνυμος είπε...

"Στο ίδιο σακί ο θύτης με το θύμα κατά τον 10:08"

Όταν και το θύμα λειτουργεί χωρίς διάκριση , τότε ασφαλώς βρίσκεται στο ίδιο σακί .
Δεν θα μπορούσαν κάλλιστα σε αρθρογραφία τους να αναφέρουν ότι από την Ιερά Παράδοση και από τις Οικουμενικές Συνόδους των Πατέρων απαγορεύονται οι αιρετικοί και οι μονοφυσίτες σε Ορθόδοξο Ναό και να αποφεύγουν οι πιστοί να παρευρίσκονται μαζί τους σε αυτές τις περιπτώσεις ;
Ασφαλώς και θα μπορούσαν .

Έπρεπε οπωσδήποτε να υποδείξουν δημοσίως και ποιος τους ξεναγεί ;
Όχι βέβαια .
Εδώ είναι κατά την γνώμη μου η διαφορά και η εκτίμηση που έπρεπε να επιδείξουν .

Διαφορετικά ποια η διαφορά τους από τα ιστολόγια των σχισματικών ;
Σε τι διαφέρουν ;

Ανώνυμος είπε...

Ρε φίλε, έκανες δουλειά , όχι αστεία, μπράβο σου....

Ανώνυμος είπε...

Συγχαίρω το ιστολόγιό σας για το θάρρος και την παρρησία, αλλά και την σοβαρότητα και την υπευθυνότητα με την οποία απαντάτε στον Μητροπολίτη. Εάν το ποίμνιο αποφασίσει να ξυπνήσει τότε θα αναγκαστούν και οι Ποιμενάρχες να ποιμάνουν λογικά προβατα.Αυτό το γνωρίζουν πολύ καλά οι Άγιοι Πατέρες.Απομένει σε εμάς να λειτουργήσουμε ως λογικά πρόβατα και όχι ως άβουλα προς σφαγή.
Κλεονίκη.

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητή Κλεονίκη

Ο αναγκασμός ενός ποιμένος δεν γίνεται αποδεκτός από την Ορθοδοξία . Διότι πολύ απλά Ο Κύριος σέβεται την ελευθερία του ανθρώπου . Δεν αναγκάζει κανέναν να ακολουθήσει το δρόμο του . Αυτό θέλει και από τους άλλους .
Το ίδιο ισχύει και για τους Άγιους Πατέρες . Όπως και για τον Απόστολο Παύλο .
Το να σταθούμε και να κρατήσουμε τις παραδόσεις αφορά ως προς την δική μας ομολογία πίστεως , όχι προς την επιβολή δια του αναγκασμού στους άλλους .

Αυτό που μας αναφέρετε εσείς συνάδει με αυτό που μας αναφέρει παρακάτω ο συγκεκριμένος ιερέας :

"Με αθόρυβο, ειρηνικό αλλά πολύ δραστικό τρόπο, θα αφήσει τους πλανεμένους ιερείς, αρχιερείς και πατριάρχες χωρίς ποίμνιο. Έτσι θα καταρρακώσει τις φιλοδοξίες αυτών και θα τους αναγκάσει να αρνηθούν τις πλάνες τους και να επιστρέψουν στην Εκκλησία του Χριστού."

http://katanixis.blogspot.gr/2013/10/blog-post_7954.html#more


Μονό που ποτέ δεν μας απάντησε ποιος θα εμπιστευθεί ξανά έναν τέτοιο αρχιερέα κατά την επιστροφή του από τον εξαναγκασμό του κόσμου ; Και η απάντηση είναι απλή : Κανένας.!

Ανώνυμος είπε...

Μάθε να σέβεσαι την άποψη του άλλου , και εάν κάπου διαφωνείς με την άποψη του , να παραθέσεις επιχειρήματα που έχουν βάση και που μπορούν να την αντικρούσουν , και όχι υποβιβάζοντας το δημόσιο διάλογο πουλώντας ειρωνεία .

Ανώνυμος είπε...

ΜΠΡΑΒΟ!!!

Ανώνυμος είπε...

Ο Μέγας Αντώνιος έλεγε κάποτε πως οι άνθρωποι προσπαθούν να συνδυάσουν λίγο από Θεό και λίγο από την Γή , από τα επίγεια , υποδεικνύοντας το λάθος που κάνουν .
Και διερωτάται ένας φωτισμένος γέροντας : "Γίνεται το ένα μάτι να κοιτάει τον ουρανό και το άλλο την γη ;" Απαντώντας μετέπειτα ο ίδιος : "Δεν γίνεται αυτό . Θα πάθουμε στραβισμό .! Θα αλληθωρίσουμε .!"

Τα ίδια διαβάζουμε και από την Καινή Διαθήκη και από την συμβουλή που μας δίνει ο Απόστολος Παύλος :

"μὴ σκοπούντων ἡμῶν τὰ βλεπόμενα, ἀλλὰ τὰ μὴ βλεπόμενα. τὰ γὰρ βλεπόμενα πρόσκαιρα, τὰ δὲ μὴ βλεπόμενα αἰώνια." ( Β Κορ. 4,18 )

Ανώνυμος είπε...

Πριν λίγο γύρισα από την τελετή μνήμης και τιμής στον μακαριστό μητροπολίτη Δρυϊνουπόλεως Πωγωνιανής και Κονίτσης Σεβαστιανό, που αναπαύθηκε πριν 20 χρόνια, στην ακριτική Κόνιτσα.
Δεν μου έκανε τόσο εντύπωση η παρουσία 5-6 μητροπολιτών. Εξ άλλου στις ονομαστικές εορτές κάποιων δεσποτάδων, μαζεύονται πολλές δεκάδες δεσποτάδες ως ντεκόρ στις φιέστες τους και στον προβολή των δυνάμεών του καθενός μέσα στην ιεραρχία.
Ούτε μου έκανε εντύπωση τα σημαντικά περιστατικά που διηγήθηκε ο μητροπολίτης Μεσογαίας Νικόλαος.
Με εντυπωσίασε που 20 χρόνια μετά, χειμωνιάτικα, μαζεύτηκε τόσος πολύς κόσμος στην εσχατιά, στην ακριτική Κόνιτσα,από Πάτρα, από Αθήνα, από Θεσσαλονίκη, από ..., από ...
ΓΙΑ ΝΑ ΤΙΜΗΣΟΥΝ τον Σεβαστιανό.

Και αναρωτιέμαι κατά το συλλογισμό σου:
Δεν θα μπορούσε ο Σεβαστιανός, όλα αυτά τα χρόνια που πάλευε για το Βορ/κο, να μιλάει "γενικά";
Να μην αναφέρει ΄το όνομα του τότε υπουργού εξωτερικών που υπέγραψε την επαίσχυντη Άρση του Εμπολέμου εγκαταλείποντας πλήρως τα δικαιώματα των δοκιμαζομένων βορ/των;
Δεν θα μπορούσε ο Σεβαστιανός να μιλάει "γενικά" και "αόριστα", "με διάκριση", κατά το σκεπτικό σου;

Όμως όταν γίνονται πράξεις εσχάτης προδοσίας, τότε οι πράξεις έχουν αυτουργούς. Και αυτοί θα αναφέρονται -τεκμηριώνοντας έτσι ότι συνέβη η πράξη και θέτοντάς τους προ των ευθυνών τους.
Αυτό ακριβώς έκανε και η Κατάνυξη, έδειξε τις φωτογραφίες-ντοκουμέντα και εξέφρασε με εξαιρετικά κόσμιο τρόπο τις πράξεις παραβίασης των κανόνων της Ορθόδοξης πίστης μας.
Πως δηλαδή να το πούνε "διακριτικά" για να μην διαμαρτυρηθεί ο "θύτης";
Να πούνε ότι γενικά και αόριστα δεν πρέπει να συλλειτουργούμε με αιρετικούς;
ότι δεν πρέπει να λένε το πιστεύω μέσα στην λειτουργία αιρετικοί;
να πούνε ότι δεν πρέπει να μπαίνουν μέσα στην Αγία Τράπεζα;
να πούνε ότι δεν πρέπει Ορθόδοξοι ιερείς να σκύβουν να φιλήσουν το χέρι αιρετικών Πατριαρχών;
Γενικά και αόριστα, γιατί έτσι το θεωρείς εσύ, ως "διάκριση";

Ε, κάνε ένα δικό σου Ιστολόγιο και γράφε εσύ γενικά και αόριστα με διάκριση.
Και οι αναγνώστες σίγουρα θα σε πιστεύουν, κι ας μην υπάρχουν τεκμήρια.


Από την άλλη,
Μίλησαν και ξαναμίλησαν "γενικά" στο Κατάνυξης, έγραψαν "γενικά" για "κάποιον ιερέα" που επιχειρείται να διωχθεί από μητρόπολη της Κεντρικής Μακεδονίας, μίλησαν γενικά για το μητροπολιτικό συμβούλιο που αποφάσισε να τιμωρήσει ιερέα. Μίλησαν λοιπόν αρκετές φορές "γενικά" και "με διάκριση".

Τι έπρεπε να γράψουν ότι λάβαμε έγγραφο απειλητικό από δικηγόρους μητροπολίτη Β.Ελλάδος που μας εκβιάζει να σβήσουμε τα σχόλια και τις αναρτήσεις χωρίς να τις υποδεικνύει και χωρίς να δημοσιεύουν το ντοκουμέντο;
Θα τους πίστευες;
ή να γράψουν "γενικά" ότι δεν είναι σωστό οι δικηγόροι ενός μητροπολίτη να αποστέλλουν 48ωρά τελεσίγραφα σε ιστολόγια με αόριστους ισχυρισμούς και κατηγορίες -που δυσφημούν το ιστολόγιο χωρίς στοιχεία;

Μυαλό έχουμε, καταλαβαίνουμε πολύ καλά τι συμβαίνει.

Ανώνυμος είπε...

Ξεκαβάλα και λίγο όπως λέμε στο χωριό μου:
Στον Παιδαγωγό λέει ότι έκανε καλή δουλειά, που πράγματι ισχύει.
Δεν αναφέρεται στο σχόλιό σου.

Ανώνυμος είπε...

Όπως βλέπω, κάποιος(με δική του πρωτοβουλία; ή μήπως τον έβαλαν;) παρακολουθεί εδώ επαγγελματικά το Κατάνηξη, όχι για να εποικοδομηθεί πνευματικά αλλά για να απομονώσει στοιχεία για να το κατηγορήσουν.
Σα δεν ντρέπεσαι. Αντί να διυλίζεις τον κώνωπα στις αναρτήσεις του Κατάνηξη, κοίτα τις φωτογραφίες με τα αίσχη των εντολέων σου.

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ ιστολόγε κατ αρχήν δηλώνω την αμέριστη συμπαράστασή μου σε σας καθώς και στα άλλα ιστολόγια που βρέθηκαν στο στόχαστρο του μητροπολίτη Θεσσαλονίκης. Θεωρώ ότι η ενέργεια του μητροπολίτη σας αδικεί και μάλλον διογκώνει το δημιουργηθέν ζήτημα παρά συντελεί στην εκτόνωσή του. Απέστειλα σχετικό σχόλιο στο αγωνιστικό ιστολόγιο ΚΑΤΑΝΥΞΙΣ που δημοσιεύτηκε σε ξεχωριστή ανάρτηση. Επαναλαμβάνω την ευχή έστω και την υστάτη στιγμή να πρυτανεύσει η νηφαλιότητα από την πλευρά του μητροπολίτη και να μην προβεί σε νομικής φύσεως αντιμετώπιση του όλου ζητήματος.
Υ.Γ. Ο μακαριστός Σεβαστιανός που τον γνωρίσαμε φοιτητές στη Θεσσαλονίκη δεν έπασχε από τη νόσο του "ονοματοκρυπτισμού" αλλά δακτυλοδειχτούσε τους ενόχους. Πολύ σωστή η παρατήρησή σου.
Λ.Ν.

Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός" είπε...

Ένας πατέρας, ποτέ δεν στέλνει έγγραφο-τελεσίγραφο 48 ωρών στο παιδί του.
Ακόμη και στην -σπάνια- περίπτωση που ένα παιδί παραφέρεται και συκοφαντεί τον πατέρα του,
ο σωστός πατέρας αντιδρά με επιείκεια, με στοργική αγάπη, βοηθάει το παιδί του να καταλάβει το λάθος του.

Δεν απαιτεί από το παιδί του να επανορθώσει με κείμενο "αποκαταστατικό της τιμής και της υπόληψης του".
Ούτε απειλεί το παιδί του με "τα προβλεπόμενα από το νόμο μέτρα", σε περίπτωση "απράκτου παρόδου της ανωτέρω προθεσμίας".
Αυτά για τον μέσο, κοσμικό πατέρα.
Πολύ περισσότερο φυσικά, όταν ο πατέρας, είναι ποιμένας, εις τόπον και τύπον Χριστού.


Παναγιότατε,
ακόμη και στην απίθανη περίπτωση που σε ελάχιστες περιπτώσεις, άρθρα ή σχόλια θεωρείτε ότι ξέφυγαν και πιστεύετε ότι σας προσβάλουν, αφήστε τους δικηγόρους, τα τελεσίγραφα και τις απειλές και συμπεριφερθείτε σαν αληθινός πατέρας και σαν καλός ποιμένας. Μπορείτε να απευθυνθείτε με αγάπη στα παιδιά σας. Τόσους "επισήμους" της κάθε είδους εξουσίας δέχεστε στο γραφείο σας και φωτογραφίζεστε μαζί τους. Αφουγκραστείτε κάποια στιγμή και τον πιστό λαό που αγωνιά και που ενδεχομένως λυπήσατε. Είναι τα παιδιά σας. Αυτά που σας εμπιστεύθηκε ο Θεός ως ποιμένα.

Στην άλλη περίπτωση όμως, που τα υποτιθέμενα δημοσιεύματα και σχόλια που ισχυρίζεστε ότι "απειλούν ευθέως την σωματική σας ακεραιότητα" δεν υφίστανται, τότε νομίζουμε ότι οφείλετε να ζητήσετε συγνώμη από κάθε Ορθόδοξο Ιστολόγιο που προσβάλλατε και από τους πιστούς που σκανδαλίσατε με την επιλογή σας να καταφύγετε στους δικηγόρους.


Παναγιότατε, αντί να καταφεύγετε σε δικηγόρους και να τους πληρώνετε αναζητώντας νομικά επιχειρήματα, προβληματιστείτε σε ότι κατ ουσίαν σας καταλογίζουν.
Μήπως ήταν πράγματι λανθασμένες κάποιες επιλογές σας;
Μήπως ήταν πράγματι λάθος να υποδέχεστε τον Πατριάρχη τω Αρμενίων μέσα στο Ιερό;
Μήπως ήταν λανθασμένη η παρουσία αιρετικού σε χειροτονία μητροπολίτου;
Αφήστε τις εμπάθειες τις οποίες ενδεχομένως κάποιοι σας καλλιεργούν και αναζητήστε τι λένε οι πατέρες. Είστε επίσκοπος, το σεβόμαστε, αλλά δεν είστε αλάθητος. Και αν με τις αποφάσεις σας θίξατε ιερείς και σκανδαλίσατε τους ενορίτες τους, παρακαλούμε φροντίστε άμεσα να επανορθώσετε.

Εμείς δεν στέλνουμε έγγραφα ούτε ορίζουμε διορίες ούτε απαιτούμε αποκαταστάσεις.
Εμείς σας απευθύνουμε έκκληση, παράκληση, με ειλικρινή αγάπη και σεβασμό στο πρόσωπο και στο σχήμα σας.

Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός" είπε...

Λ.Ν.,
τα ανώνυμα σχόλια είναι σχόλια αναγνωστών και είναι αυτονόητο ότι δεν φέρουμε ευθύνη για τις απόψεις που εκφράζονται.

Οφείλουμε να διευκρινίσουμε ότι ως ιστολόγιο ουδέποτε λάβαμε κάποιο αντίστοιχο email και συνεπώς δεν βρεθήκαμε σε κανένα στόχαστρο.
Είμαστε εκπαιδευτικοί, πιστά μέλη της εκκλησίας μας και σίγουρα μας λύπησε η επιλογή του μητροπολίτου να αναθέσει σε δικηγόρους την αποστολή του εγγράφου-τελεσιγράφου σε ορθόδοξα ιστολόγια.
Στα πλαίσια αυτά θεωρήσαμε σκόπιμο να σχολιάσουμε την τακτική αυτή. Νομικά μπορεί να υφίσταται ως δυνατότητα για τον καθένα αλλά ηθικά και πνευματικά πρέπει να μας προβληματίσει. Αλίμονο αν μέσα στην εκκλησία, ιερωμένοι και λαϊκοί, λύνουμε τις διαφορές μας με δικηγόρους και δικαστήρια.

Ανώνυμος είπε...

"Να μην αναφέρει ΄το όνομα του τότε υπουργού εξωτερικών που υπέγραψε την επαίσχυντη Άρση του Εμπολέμου εγκαταλείποντας πλήρως τα δικαιώματα των δοκιμαζομένων βορ/των;"

Δεν ευσταθεί η επιχειρηματολογία σου με αυτό το παράδειγμα . Δεν είναι το ίδιο το σώμα της Εκκλησίας και η ονοματολογία υπόδειξης ιεραρχών με την υπόδειξη πολιτικών προσώπων της κάθε εποχής . Το σώμα της Εκκλησίας είναι Ιερό , το ίδιο και η Ιεραρχία που το απαρτίζει .

Το γράφει η Καινή Διαθήκη :

" πάντες ὑμεῖς σκανδαλισθήσεσθε ἐν ἐμοὶ ἐν τῇ νυκτὶ ταύτῃ, γέγραπται γάρ, πατάξω τὸν ποιμένα, καὶ διασκορπισθήσονται τὰ πρόβατα τῆς ποίμνης· " (Ματθ. 26,31 )

"Πως δηλαδή να το πούνε "διακριτικά" για να μην διαμαρτυρηθεί ο "θύτης";
Να πούνε ότι γενικά και αόριστα δεν πρέπει να συλλειτουργούμε με αιρετικούς;
ότι δεν πρέπει να λένε το πιστεύω μέσα στην λειτουργία αιρετικοί;
να πούνε ότι δεν πρέπει να μπαίνουν μέσα στην Αγία Τράπεζα;
να πούνε ότι δεν πρέπει Ορθόδοξοι ιερείς να σκύβουν να φιλήσουν το χέρι αιρετικών Πατριαρχών;
Γενικά και αόριστα, γιατί έτσι το θεωρείς εσύ, ως "διάκριση";"

Γιατί έτσι είναι εν μέρη το σωστό , αν και δεν θα έπρεπε να δίνουμε καθόλου βάση και να κατακρίνουμε τα βλεπόμενα πρόσκαιρα .
Σκέφτηκες ποτέ τι αποτελέσματα θα φέρουν όλα αυτά στο τέλος ;
Ο Ίδιος ο μακαριστός Αυγουστίνος Καντιώτης μας αναφέρει ότι με την πτώση του ποιμένα θα γίνει σκάνδαλο . Αυτοί που είχαν λίγη πίστη θα την χάσουν , ενώ από την άλλη μεριά οι άθεοι θα πανηγυρίζουν την πτώση .
Ποιον εν τέλει οι υποδείξεις με ονοματολογίες εξυπηρετούν ;
Τον Χριστό ή το ταγκαλάκι ;

Από ανέκαθεν το ταγκαλάκι επιθυμούσε και επιθυμεί την πτώση του ποιμένος με σκοπό να διασκορπιστούν τα πρόβατα της ποίμνης .
Μην γίνουμε όμως ο κάθε ένας από εμάς όργανο του .
Και τα ιστολόγια στο τέλος με αυτές τις αρθρογραφίες θα φέρουν ευθύνη αν πέσει ο ποιμένας .

"που μας εκβιάζει να σβήσουμε τα σχόλια και τις αναρτήσεις χωρίς να τις υποδεικνύει και χωρίς να δημοσιεύουν το ντοκουμέντο;"

Κανένας επίσκοπος δεν ασχολείται και δεν δίνει σημασία κατά την γνώμη μου με τα σχόλια τόσο των αναγνωστών . Αλλά με τις αρθρογραφίες των ιστολογίων .
Εκείνες "ξεσηκώνουν" το ποίμνιο υποδεικνύοντας τις κακοδοξίες .
Με την δημοσίευση του ντοκουμέντου τα πράγματα κατά την γνώμη μου έγιναν χειρότερα . Διότι δεν υπάρχει πιστός σήμερα που να μην στραφεί εναντίον του επισκόπου κατακρίνοντας αυτήν την τακτική του .

Ανώνυμος είπε...

Να διευκρινίσω ότι όταν λέω με την δημοσίευση ντοκουμέντο , εννοώ την δημοσίευση του εγγράφου από την μεριά του ιστολογίου , που τους απέστειλε ηλεκτρονικά ο δικηγόρος εκ μέρους του επισκόπου .

Ανώνυμος είπε...

Προς 9:26 μ.μ.

Ακόμα και στον Παιδαγωγό να απευθύνεται , δεν πρέπει να εκφράζεται με "Ρε" . Εκτός εάν τον έμαθαν να μιλάει με αγένεια , πράγμα άκομψο και απαράδεκτο για το δημόσιο διάλογο .

Ανώνυμος είπε...

"Σα δεν ντρέπεσαι. Αντί να διυλίζεις τον κώνωπα στις αναρτήσεις του Κατάνηξη, κοίτα τις φωτογραφίες με τα αίσχη των εντολέων σου."

Με αυτά που αναφέρεις , δεν προσφέρεις τίποτα ωφέλιμο στον διάλογο επί του θέματος που συζητείται , πέρα από τον να κακοχαρακτηρίζεις τα πρόσωπα που εκφράζουν διαφορετική άποψη από την δική σου . Λυπάμαι για σένα , αλλά η διαφορετική άποψη θα ακούγεται όπως ακούγονται όλες οι απόψεις σε μια δημόσια συζήτηση , όσο και εάν αυτό δεν σου αρέσει .

Ανώνυμος είπε...

Ως ανώνυμος σχολιαστής παρόλο που συμφωνώ στα περισσότερα όσα αναφέρετε , θα διαφωνήσω όμως στο παρακάτω :

"Και αν με τις αποφάσεις σας θίξατε ιερείς και σκανδαλίσατε τους ενορίτες τους, παρακαλούμε φροντίστε άμεσα να επανορθώσετε. "

Τι πάει να πει "έθιξε" ιερείς από την στιγμή που είναι ο εκκλησιαστικός προϊστάμενος τους ;
Για να ισχυριστούμε κάτι τέτοιο θα πρέπει να είμαστε σίγουροι για το "αλάθητο" των συγκεκριμένων ιερέων που "θίχτηκαν" .
Πόσο σίγουροι είστε εσείς ότι και εκείνοι δεν έσφαλαν με την σειρά τους σε κάτι και δεν βρίσκονται στην θέση που βρίσκονται σήμερα από τα δικά τους λάθη ;

Ανώνυμος είπε...

Απορώ με την ψυχραιμία κάποιων σχολιαστών απέναντι στον κατ επάγγελμα διαγωνούντα σχολιαστή που προφανώς κάθεται όλη μέρα μπροστά στον υπολογιστή του και πσραδίδει μαθήματα ραγιαδισμού σιγοντάροντας τη δεσποτοκρατία.

Ανώνυμος είπε...

Όταν τα επιχειρήματα ορισμένων δεν υπάρχουν , τότε διαστρέφουν τον διάλογο από το θέμα της αρθρογραφίας , σε διάλογο προσωπικών επιθέσεων εναντίον του ανώνυμου εκείνου που εκφράζει την διαφορετική άποψη , εκείνη που δεν συνάδει με την δική τους , με σκοπό τι άλλο ; Την φίμωση της διαφορετικής απόψεως και την αποσιώπηση της διαπαντός από τον δημόσιο διάλογο .

Ανώνυμος είπε...

Η μεγαλύτερη των αρετών πέρα από την Ταπεινοφροσύνη που είχαν οι Άγιοι , ήταν η ανεξικακία .
Άλλα σήμερα που ανεξικακία ;;; Όλοι είμαστε με έναν λίθο στο χέρι .

Ανώνυμος είπε...

Α μάλιστα, ένας "εκκλησιαστικός προϊστάμενος" δεν υπάρχει το ενδεχόμενο να σφάλει. Να αδίκησε έναν υφιστάμενο του.

Για διάβασε καλά, με "ΑΝ" ξεκινάει η πρόταση. "αν με τις αποφάσεις σας θίξατε ιερείς και σκανδαλίσατε τους ενορίτες τους, παρακαλούμε φροντίστε άμεσα να επανορθώσετε. "
Τόσο απλό. Σου φαίνεται λογικό ή παράλογο ως παρότρυνση;

Αλλά είπαμε, κατά τη λογική σου, ότι και να αποφασίσει ένας "προϊστάμενος", πάντα θα φταίει ο "υφιστάμενος".
Ποτέ δεν θα φταίει ο μητροπολίτης, αλλά πάντα θα φταίει ο ιερέας.
πχ Όταν βιάζει ένας βιαστής, πάντα θα φταίει το θύμα.
Όταν σκοτώνει ο δολοφόνος, ομοίως. Δεν μπορώ να πω, έχει κι αυτό μια λογική:
Πως είσαι σίγουρος για το "αλάθητο" του θύματος; Δεν μπορούμε να είμαστε σίγουροι!
Ρε επιχειρηματολογία που σας μαθαίνουν!!!

Όπως μου είπε κάποτε ένας γέροντας, οι Παπικοί έχουν έναν Πάπα, αλλά στην εκκλησία μας έχουμε 90 Πάπες!

ΥΓ. Δεν τελείωσε σήμερα η βάρδια; Λείπει κανείς και κάνετε υπερωρίες;

Ανώνυμος είπε...

Είπαμε, εσύ αδικήθηκες, έπρεπε να ζούσες στον καιρό του Αγ.Χρυσοστόμου, να του τα έλεγες. Κρίμα. Διάβασα πριν 1 χρόνο τις επιστολές του Ιερού Χρυσοστόμου. Από την εξορία ...
Ξέρεις, επέμενε να αγωνίζεται για το δίκιο. Δεν μισούσε μεν τους διώκτες του, αλλά δεν σταματούσε να προβάλει και το δίκιο. Πάλευε, δεν ήθελε να αφήσει το ποίμνιο του, δεν ήθελε να τους χαρίσει την εκκλησία. Επιστολές παντού, σε όλα τα μέρη, να στηρίξει αλλά και να ενημερώσει για τις αδικίες. Πάλευε μέχρι τέλους. Έτσι πρέπει να είναι η ζωή ενός χριστιανού. Ο χριστιανός δεν κλείνεται στο καβούκι του. Δεν αναπαύεται στον καναπέ του. Παλεύει για το καλό της εκκλησίας.
Έτσι πάλευε και ο π.Αυγουστίνος Καντιώτης. Δεν άφηνε τους δεσποτάδες να αυθαιρετούν και να σκανδαλίζουν. Όταν ο δεσπότης εγκατέλειπε το ποίμνιο (στην κατοχή), τότε ο π.Αυγουστίνος το καυτηρίαζε. Ζητούμε ελευθέρα και ζώσα εκκλησία.

Ανώνυμος είπε...

Ρε μάθε να εστιάζεις στην ουσία. Σου λέει: από μερικές δεκάδες χιλιάδες αναρτήσεων στο Κατάνυξης, βρήκες μια παράγραφο να την αποκόψεις για να μας πείσεις.

Στο έγραψε: "διυλίζεις τον κώνωπα στις αναρτήσεις του Κατάνηξη" για να βρεις επιχειρήματα.
Ποιος σε κακοχαρακτηρίζει;;; Παραισθήσεις έχεις;
Μα για πόσο χαζούς μας περνάς;

Αυτά που γράφεις δεν είναι "άποψη". Είναι δικανίστικα τερτήπια. Απομονώνουμε μια φρασούλα του άλλου αντί να απαντάμε στην ουσία.

Ανώνυμος είπε...

"Αλλά είπαμε, κατά τη λογική σου, ότι και να αποφασίσει ένας "προϊστάμενος", πάντα θα φταίει ο "υφιστάμενος"."

Δεν είπα πάντα θα φταίει ο υφιστάμενος . Αλλά πριν "καταδικάσουμε" τον προϊστάμενο θα πρέπει να εξετάσουμε εάν εν τέλει ήταν θύμα ο υφιστάμενος ή και θύτης πριν γίνει θύμα . Για να φτάσουμε στο ασφαλές συμπέρασμα για το ποιος είναι τελικά το θύμα και ποιος ο πραγματικός θύτης .

"Ρε επιχειρηματολογία που σας μαθαίνουν!!!"

Έχει βάση .Άλλα για εκείνους που δεν έχουν διάκριση δεν την βλέπουν .
Πριν γίνει "θύμα" κανείς μπορεί να πέρασε και από θύτης . Κατ' επέκταση η σημερινή του θέση να αποτελεί τα αποτελέσματα των έργων του , που τον καθιστούν "θύμα" στα μάτια του κόσμου .

"Όπως μου είπε κάποτε ένας γέροντας, οι Παπικοί έχουν έναν Πάπα, αλλά στην εκκλησία μας έχουμε 90 Πάπες!"

Ένας άλλος φωτισμένος γέροντας είπε κάποτε ότι οι Άγιοι λαλούσαν υπό του πνεύματος . Δεν λαλούσαν ανθρώπινα λόγια . Άλλα σήμερα βλέπουμε στην Εκκλησία όχι 90 Πάπες , αλλά 90 που το παίζουν Χρυσόστομοι , Μάρκοι Ευγενικοί , και γενικά ομολογητές πίστεως χωρίς να έχουν αποκτήσει πρώτα την εσωτερική πραότητα και ανεξικακία !

Χωρίς εσωτερική πραότητα και ανεξικακία , τα λόγια τους είναι ανθρώπινα και όχι προερχόμενα υπό πνεύματος . Επί της ουσίας αυτοί που το παίζουν ομολογητές χωρίς να έχουν τις προϋποθέσεις , είναι κακέκτυπα των Άγιων και των ομολογητών .

Ανώνυμος είπε...

Στις επιστολές του Ιερού Χρυσοστόμου προς την Αγία Ολυμπιάδα , διαβάζουμε ότι εν τέλει ο Ιερός Χρυσόστομος τα έβλεπε όλα και τα αντιμετώπιζε ως βλεπόμενα πρόσκαιρα .
Επίσης όταν αναχώρησε για την εξορία , συμβούλεψε τις 4 διακόνησες του και τους επισκόπους υποστηρικτές του , αλλά και όλους τους Ιωαννίτες να έχουν τον παρείσακτο διάδοχο Αττικό όπως είχαν και τον ίδιο . Πράγμα που έδειχνε την ανεξικακία του Αγίου παρ’ όλους τους άδικους διωγμούς του .
Τα ίδια ακριβώς βλέπουμε και με τον Άγιο Νεκτάριο . Όταν τον έδιωξαν από τον επισκοπικό θρόνο , έφυγε ο άγιος από την Αλεξάνδρεια χωρίς να τραβήξει το σχοινί στα άκρα . Χωρίς να έρθει σε αντιπαράθεση με τους κατήγορους του .
Και εδώ βλέπουμε την ανεξικακία του Αγίου Νεκταρίου .

" Παλεύει για το καλό της εκκλησίας."

Υπάρχει και η πάλη της παρακλήσεως . Πάλη που την βλέπουμε από τον βίο του Οσίου Μάρτυρος Μείρακος . Όταν ο Όσιος αρνήθηκε τον Χριστό και δέχτηκε την θρησκεία των Αγαρηνών , δεν έτρεχαν οι γονείς του να τον κυνηγούν . Αλλά πάλευαν δια της παρακλήσεως προς τον Κύριο και εν τέλει εισακούσθηκαν και φώτισε Ο Κύριος την ψυχή του Οσίου ώστε να επιστρέψει στους γονείς του και στην πίστη τους .

Σήμερα που παράκληση ;;; Όλοι με ένα λίθο στο χέρι . Ανεξικακία μηδέν .

Η Καινή Διαθήκη το λέει ξεκάθαρα :

"γέγραπται γάρ, πατάξω τὸν ποιμένα, καὶ διασκορπισθήσονται τὰ πρόβατα τῆς ποίμνης· " (Ματθ. 26,31 )

Τρέχα λοιπόν να ρίξεις τον λίθο . Άλλα αν πέσει ο ποιμένας θα πέσεις και εσύ .
Θα σκορπιστείς σύμφωνα με το χωρίο της γραφής και εν τέλει από παιδί Χριστού , θα γίνεις όργανο διαβόλου , καθοριστικό στην πτώση του ποιμένος μαζί με όλους εκείνους που σκέφτονται σαν εσένα .

Ανώνυμος είπε...

7:27 πμ.
Παλιά ξεκινούσες να σχολιάζεις εδώ, γύρω στις 8.
Τώρα, 3 λεπτά πριν την έναρξη της βάρδιας!!
Πρωί πρωί!
Εύγε.
Άγιος ο μισθός σου.

Και πάντα με την ίδια τακτική: απομονώνουμε μία φράση και "χτίζουμε" επιχειρήματα.

Το αν είναι κακέκτυπα ομολογητών οι του Κατάνηξη, κρίνεται με βάση την ιστορία. Υπάρχουν οι Ιεροί Κανόνες. Παραβιάζονται ή δεν παραβιάζονται;
Αφού απαγορεύεται η συμπροσευχή και τα υπόλοιπα αίσχη με τους αιρετικούς, τότε καλά κάνουν και τα επισημαίνουν.
Μάθε να απαντάς λοιπόν στην ουσία και άσε τα σοφίσματα.

Εκεί που μας χρωστούσαν, μας πήραν και το βόδι, λέει ο λαός.

ΥΓ. Ενώ η "εσωτερική πραότητα και ανεξικακία" του Άνθιμου και το "λάλημα υπό του πνεύματος", ... φαίνεται ... από χιλιόμετρα μακρυά ... !
αλλά πλέον φαίνεται κι από τα τελεσίγραφα των δικηγόρων του.

Ανώνυμος είπε...

Δεν σου βγάζω άγιο τον Άνθιμο , ούτε σου τον δικαιολογώ . Για αυτό και ξεκίνησα αποδίδοντας ευθύνες και στις δύο μεριές .

Ναι μεν παραβιάζονται οι κανόνες , αλλά εμείς δεν είμαστε σε θέση με τον τρόπο της αντίδραση δια του λιθοβολισμού να τους βάλουμε σε τάξη .
Για αυτό και υπάρχει ο τρόπος της παράκλησης και της νοεράς προσευχής .

Μην ξεχνάς επίσης αυτό που μας υπενθυμίζει ο Όσιος Θεοφάνης ο Έγκλειστος από την γραφή :

"ότι όλοι είμαστε μια Εκκλησία όσο ακόμα δεν έχουν χωριστεί τα "πρόβατα" από τά "ερίφια" (Ματθ. 25:33)"

Όπως επίσης και το ότι από την Εκκλησιαστική μας Ιστορία έχουν γίνει και χειρότερα όπως το παπικό αλτάριο που ήθελαν να βάλουν δίπλα από την Αγία Τράπεζα μέσα σε Ορθόδοξο Ναό στην Κέρκυρα , αλλά δεν το επέτρεψε η Θεία Πρόνοια .

Κατ΄ επέκταση δεν δικαιολογείται η αντίδραση επάνω σε βλεπόμενα πρόσκαιρα (Β' Κορ. 4,18) , και σε πταίσματα εν συγκρίσει παλαιότερων συμβάντων .

Να σου θυμίσω επίσης την εντολή που έδωσε ο Κύριος μας :

"Μὴ κρίνετε, ἵνα μὴ κριθῆτε· " ( Ματθ. 7,1 ) .

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ σε θέματα που έχουν να κάνουν με ιερούς κανόνες και τη προστασία των πιστών δε ισχύει το "Μὴ κρίνετε, ἵνα μὴ κριθῆτε· " . Οι συμπροσευχες απαγορεύονται από τους ιερούς κανόνες και ειναι άκρως επικίνδυνες για την ορθή πιστη του ποιμνιου .

Είναι χρέος των ιερέων και των πιστών να ενημερώνουν το κόσμο για την επικινδυνότητα των συμπροσευχων και για τους ιερείς που διαπράττουν αυτό το ατόπημα.

Αν ένας γιατρός παράκουσε τους κανόνες της ιατρικής ασκουσε απαγορευμένη ιατρική και επικίνδυνη για την υγεία του ασθενούς δεν πρέπει οι συνάδελφοι και οι γνωστές να τον κρινουν και να ενημερώσουν το κοινό για την επικινδυνότητα; Το ίδιο ισχύει και για την πνευματική υγεία.

Δημοσίευση σχολίου

Δεν επιτρέπονται σχόλια που συκοφαντούν κάποιο πρόσωπο, που περιέχουν υβριστικούς χαρακτηρισμούς κλπ.

Προσωρινά ενεργοποιήθηκε η προ-έγκριση επειδή υπήρξαν κρούσματα προσβλητικής συμπεριφοράς και οφείλουμε να διαφυλάξουμε την αξιοπρέπεια του ιστολογίου μας.

Γράψτε το σχόλιό σας και απλά περιμένετε λίγες ώρες μέχρι να το δείτε δημοσιευμένο.

Σχόλιο που τηρούν στοιχειώδη κανόνες ευπρέπειας είναι αυτονόητο ότι αποτελούν αφορμή διαλόγου και ουδέποτε θα λογοκριθούν.

Ανώνυμα σχόλια που επαναλαμβάνουν συνεχώς τα ίδια χωρίς να προσθέτουν κάτι στην συζήτηση ενδέχεται να διαγραφούν για την διαφύλαξη της ποιότητας. Τα σχόλια δεν είναι πεδίο στείρας αντιπαράθεσης αλλά προβληματισμού και γόνιμου διαλόγου.