" H παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Kράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Eλλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες."
Άρθρο 16, παράγραφος 2 του Ελληνικού Συντάγματος

Τετάρτη 10 Δεκεμβρίου 2014

Επίκαιρη ΠΡΟΣΤΑΓΗ : “τας θύρας, τας θύρας...”, “Οι κατηχούμενοι προέλθετε,... μη τις των κατηχουμενων”

Του Θεολόγου κ. Ανδρέα Κυριακού
=====
Προσόμοιον. 
Των ουρανίων ταγμάτων.΄Ηχος α΄  
Ορθοδοξούντων τα πλήθη εκμυκτηρίζουσιν,
 υμνολογούντας πάπαν, 
τον κακόδοξον πάνυ, 
τον εν τη πτώσει Ιούδαν ακολουθών,
ως Αγίων τις είρηκε,
και παλαμναίου εχθρού ταις επιβουλαίς
 ολοθύμως υποκύψαντα.”

Ως γνωστόν όταν εισέρχεται ορθόδοξος αρχιερεύς (όχι αβάπτιστος αιρεσιάρχης) εντός του ναού, οι ιεροψάλτες καθηκόντως ψάλλουν τιμώντες τον εις τόπον και εις τύπον Χριστού ιεράρχη. 




 Ομως όλες αυτές οι μελωδίες (γράφε ληρωδήματα) κατά την Θρονική Εορτή του Οικουμενικού Θρόνου Πρωτοκλήτου Αποστόλου στην Πόλη, αιρεσιάρχη τιμούσαν, κακόδοξο ανυμνούσαν, πρόσωπο που, κατά τους ιερούς κανόνες δεν έπρεπε καν να βρίσκεται στη Λειτουργία των πιστών εντός του ιερού ναού, δόξαζαν. Πρέπει να είναι κάποιος “λίθων λιθωδέστερος” για να σιωπήσει, για να θυμηθώ τον εν Αγίοις Πατέρα μας Νεόφυτο τον Εγκλειστο (κραταιό πολέμιο του Παπισμού). 

Οταν αρχίζει η  λειτουργία των πιστών ακούγεται η εντολή: Οι κατηχούμενοι προέλθετε, όσοι κατηχούμενοι προέλθετε, μη τις των κατηχουμενων”. 
Και πάλιν όταν θα διαβαστεί το Σύμβολο της πίστεως ο ιερέας εκφωνεί: “τας θύρας, τας θύρας...” που σημαίνει να κλείσουν οι πόρτες και να βεβαιωθούμε ότι κανένας μη ορθόδοξος δεν παρίσταται για να απαγγείλουμε το πιστεύω. 




 

Κι όμως. Εις πείσμα των ιερών κανόνων, αλλά και της κοινής λογικής, αιρεσιάρχης με στίφος αιρετικών παρίσταται σε θρόνο απέναντι από τον θρόνο του ιερουργούντος Οικουμενικού Πατριάρχου, δέχεται ύμνους, απαγγέλλει το “Πάτερ ημών” και είναι όλα καλά κι όλα ωραία ...Ε, όχι!
Θα φωνάζουμε urbi et orbi, θα υψώνουμε φωνή διαμαρτυρίας, θα
επισημαίνουμε τα ατοπήματα, τα πλημμελήματα, τον απαράδεκτο εκτροχιασμό από την βασιλική οδό. Ολοι οι παρανομούντες την σιωπή την καταμετρούν σαν συναίνεση, σαν συμφωνία, σαν συγκατάνευση. 

Τα βιβλία της Εκκλησίας είναι γεμάτα με χαρακτηρισμούς απαξιώσεως για τους αιρετικούς. 


 Οποιος αναρωτιέται ακόμη ποιος Αγιος χαρακτήρισε την πτώση του Πάπα παρόμοια με αυτήν του Ιούδα ας διαβάσει το σύγγραμμα του Οσίου Ιουστίνου Πόποβιτς “Ανθρωπος και Θεάνθρωπος”. 

Πάντως κάνει εντύπωση το ότι ο Πάπας κατά την είσοδό του στο Μπλε τζαμί, σεβόμενος τους Μωαμεθανούς, έβγαλε τα παπούτσια του. Περιφρονώντας την απαγόρευση εισόδου μη ορθοδόξων εντός του πατριαρχικού ναού και εισήλθε, και άμφια έφερε!
Διαβάστε και :

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Από την Εκκλησιαστική μας Ιστορία έχουν γίνει και χειρότερα . Όπως το παπικό αλτάριο που ήθελαν να βάλουν δίπλα από την Αγία Τράπεζα μέσα σε Ορθόδοξο Ναό στην Κέρκυρα , αλλά δεν το επέτρεψε να γίνει Η Θεία Πρόνοια , καταστρέφοντας το .
Με βάση αυτό το παράδειγμα εξετάζουμε τα υπόλοιπα και τα βρίσκουμε κατά κάποιο τρόπο "πταίσματα". Επί της ουσίας λειτουργεί ως μέτρο εξέτασης των υπόλοιπων κακοδοξιών .

Δημοσίευση σχολίου

Δεν επιτρέπονται σχόλια που συκοφαντούν κάποιο πρόσωπο, που περιέχουν υβριστικούς χαρακτηρισμούς κλπ.

Προσωρινά ενεργοποιήθηκε η προ-έγκριση επειδή υπήρξαν κρούσματα προσβλητικής συμπεριφοράς και οφείλουμε να διαφυλάξουμε την αξιοπρέπεια του ιστολογίου μας.
Για τον ίδιο λόγο λόγο ενεργοποιήσαμε να σχολιάζουμε μόνον όσοι έχουν προφίλ.

Γράψτε το σχόλιό σας και απλά περιμένετε λίγες ώρες μέχρι να το δείτε δημοσιευμένο.

Σχόλιο που τηρούν στοιχειώδη κανόνες ευπρέπειας είναι αυτονόητο ότι αποτελούν αφορμή διαλόγου και ουδέποτε θα λογοκριθούν.

Ανώνυμα σχόλια που επαναλαμβάνουν συνεχώς τα ίδια χωρίς να προσθέτουν κάτι στην συζήτηση ενδέχεται να διαγραφούν για την διαφύλαξη της ποιότητας. Τα σχόλια δεν είναι πεδίο στείρας αντιπαράθεσης αλλά προβληματισμού και γόνιμου διαλόγου.